19. červen 2008 | 10.42 |
Chcete si článek přečíst?
Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Jak vypnout blokování reklamy?
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Tak jsem se po svých zkušenostech s přepisem rozhodl "hodit něco na papír", tudíž sem. To hlavně na základě toho, že informace, které jsem si na internetu našel já, se často liší a ne vždy to tak musí být.
Začneme asi pomalu, u výběru motorky. To záleží samozřejmě na vás, tady jen ode mě poznámka. Pokud si vyberete mašinu starší 8 let ( které se dříve ani nesměli dovážet), informujte se, zda má Evropskou homologaci, či alespoň typové schválení v zemi původu. Ve zkratce je to německy ABE a pokud ho nemá, budete mít dost potíž ho u nás sehnat (stejně jako já). Ta potíž není v tom, že by naši úřednící neměli přístup do databáze, ale v jejich postoji. Jednoduše řečeno se**o vám na to a ještě vám řeknou, že se to nepovede ( nehledě na to, že za vyhledání v databázi si prý účtujou 1600,-Kč oproti německým 24 euro(600,-Kč)).
Na místě se svezete, podepíšete smlouvu, prodejce odjede moto odhlásit, vrátí se s doklady a dá vám Malý a Velký TP. To jsou jediné dokumenty, které od něj nutně potřebujete. Dříve se prý dávala odhláška, dnes ji místo toho stačí onen malý TP. Já jsem k tomu dostal ještě servisní doklady, ale to záleží na solidnosti prodejce.
Přeskočíme cestu, už jsme doma a moto máme nejlíp ještě na vozíku, nebo v dodávce. To je vhodná situace vzít mašinu rovnou na Dovozovou technickou kontrolu, jelikož dokud nemáte vyřešené všechny doklady, neměla by se kola hnout. Pokud půjde všechno hladce, po kontrole motorky dostanete Technický protokol a přílohu k tech. protokolu. Zde podotýkam, že přístup jednotlivých STK je někdy až zarážející, takže se nebojte jet třeba o pár km dál, já už bych po mých zkušenostech do Litoměřic nejel ani kdyby to bylo zadarmo.
Teď, když máme hotovou dovozovou TK, musíme ještě sjednat povinné ručení. Tady se opět projevuje fakt, že žijeme v České Republice. Ono totiž na dopraváku po vás chtějí povinné ručení, které zase potřebuje k fungování SPZ, kterou vám dají na dopraváku :-) Z tohoto začarovaného kruhu se už pojišťovny naučily dostat tak, že vám vystaví doklad na dobu 30 dnů ( což byste jim v případě jejich protestů měli nabídnout vy) s tím, že až budete mít SPZ, tak jim to nahlásíte a dořeší se to.
Teď už jen samotný nervák na dopraváku. Všichni víme, jak to tam vypadá, několikahodinové fronty a když už si je člověk vystojí, tak se dozví, že mu chybí jeden formulář :-D To se málem stalo mě, ještě že tam obcházela paní úřednice, která kontrolovala, zda my blbci máme všechno správně :-)
Takže dokumenty, které s sebou musíte mít :
Velký a malý TP
Technický protokol a jeho přílohu
Doklad o povinném ručení
( případný doklad o homologaci - o vozidla staršího 8 let)
Kupní smlouvu ( tady si nejsem tolik jist, pač mi jí pán hned vrátil - asi jen pro jistotu)
Přihlášku motorového vozidla + Doklad o tech. způsobilosti - oba tyto dokumenty vyplníte na dopraváku v době dlouhé chvíle :-)
Pokud budete mít všechny tyhle papíry, už by vám nemělo nic bránit. Pro zajímavost mě se stalo to, že číslo malého TP bylo v pátrání v jakési databázi SIS ( SYS?) a málem na mě volali PČR. Nakonec se vše vysvětlilo, že číslo bylo duplikované a bylo v pátrání jen na území Itálie, uff.
Na celé vyřízení papírů má dopravák až 30 dnů. Nicméně to je nejdelší doba, kterou si udávají pro jistotu a můj případ je od pondělí do pátku.
Na konec ještě doplňuji ceny jednotlivých úkonů.
Dovozová TK - 1600,- Kč
Vydání českých papírů - 2500,-
Povinné ručení - okolo 2 tis., v závislosti na objemu a pojišťovně.
Zpět na hlavní stranu blogu