Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Poslední dobou řeším otázku rozvodů na Fabii. Když jsem na jaře v 88tisících km měnil olej, bylo mi řečeno, že při příštím měnění bych měl vyměnit i rozvody, což není žádná sranda. Když tak koukám na škoda fórum, mnoho lidí ani neví, kdy by se měly rozvody měnit, jelikož je interval tzv. doporučený. Při 90tkm by se měli rozvody zkontrolovat (což upřímně nechápu, vždyť se to ani dost dobře nedá, řemen může "vypadat" dobře a stejně dobře přitom může prasknout) a po dalších 30ti tkm další kontroly. To mi příjde jako naprostá pakárna, jelikož rozsah 60tkm pro rozvody, které často působí totálku motoru, je docela ruleta.
Na autě je 107tkm, což je dle mě tak rozumný interval uvažovat o výměně. Teď přichází ona sranda. Záruka či nezáruka, to je oč tu běží.
Bežný mechanik má rozvody dostupné kolem 5 tisíc (bez práce). To není žádná malá částka. Ještě pokud to chápu dobře, nevznikne žádná záruka, že mi řemen špatným napnutím atd. opravdu motor nezničí. Ofiko autoservis si i s prací účtuje kolem 9 tisíc. Na druhou stranu (nemám ověřeno) by zde měla vzniknout na provedenou práci záruka. Další věc je v tom, že v dosti případech, co jsem četl na internetu se ani v případě záruky poškození zákazníci práva nedovolali
Každopádně mám o čem přemýšlet :-)
RE: Zvláštní počty | samotar®vzpomina.cz | 14. 10. 2008 - 20:54 |
RE(2x): Zvláštní počty | parizek | 14. 10. 2008 - 21:30 |
RE: Zvláštní počty | davidhavel | 15. 10. 2008 - 13:50 |